Wszystkich radców prawnych zainteresowanych świadczeniem w 2025 roku usług w ramach programu nieodpłatnej pomocy prawnej, zapraszam do dokonywania zgłoszeń. Zgłoszenie będzie możliwe w programie, do którego link udostępniony zostanie na stronie OIRP w dniu rozpoczęcia naboru oraz w newsletterze.
Terminarz:
Planuje się, iż procedura wyznaczania radców prawnych do udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej w 2025 r. na obszarze działania OIRP w Szczecinie będzie odbywać się wg następującego harmonogramu:
- od 24.10.2024r. do 29.10.2024 r. do godziny 12.00– przyjmowanie zgłoszeń elektronicznych,
- do 30.10.2024 r. do godz. 12.00 –przesyłanie scanów podpisanych deklaracji na email: pomocprawna@oirp.szczecin.pl – nie przynosimy deklaracji do Biura OIRP
- do 04.11.2024 r.– ustalenie list osób zakwalifikowanych do losowania kolejności świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej w 2025 r.
- 5.11.2024 r. godz. 12.00 – losowania
- 7.11.2024 r. ustalenie ostatecznej listy kolejności świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej na 2025 r./ podjęcie uchwały przez Radę OIRP w Szczecinie
Zasady naboru:
- Przed przystąpieniem do wypełnienia formularza należy zapoznać się z listą punktów przeznaczonych w 2025 r. do obsługi przez radców prawnych. Są to punkty, których godziny funkcjonowania oznaczono w tabeli kolorem niebieskim (obsługiwane tylko przez radców) lub białym (obsługiwane co drugi tydzień zamiennie przez radców prawnych i adwokatów). Punkt może być usytuowany w różnych lokalizacjach i działać w różnych godzinach i dniach tygodnia.
- W związku ze zmianą REGULAMINU, w 2024 r. co do zasady radca prawny może zostać wyznaczony do świadczenia pomocy tylko w jednym punkcie (przy czym może być wybrany do kilku lokalizacji albo dni tygodnia w danym punkcie). Nabór będzie dotyczył 13 punktów, w których oznaczono pola niebieskie lub białe.
- Losowania będą odbywały się w następującej kolejności: Świnoujście, powiat łobeski, powiat gryficki, powiat kamieński, powiat gryfiński, powiat goleniowski, powiat pyrzycki, powiat policki, powiat stargardzki, Szczecin (punkty 4,5,6,7). Z uwagi na zmianę Regulaminu (§ 2b) proszę o składanie przemyślanych deklaracji. Co do zasady radca wylosowany do świadczenia pomocy np. w Świnoujściu nie będzie brany pod uwagę w losowaniu w kolejnych powiatach.
- W formularzu zgłoszeniowym należy podać wszystkie aktualne dane osobowe i kontaktowe, które zostaną przekazane powiatom.
- Po przesłaniu zgłoszenia system wygeneruje deklaracje, które należy wydrukować, podpisać i wysłać w formie scanu na adres email: pomocprawna@oirp.szczecin.pl w zakreślonym terminie.
- Zakwalifikowanym do wzięcia udziału w ew. losowaniu może być radca prawny nie podlegający wykluczeniu z przyczyn wskazanych w Regulaminie tylko, gdy przesłał w formie scanu podpisaną deklarację/ podpisane deklaracje na adres: pomocprawna@oirp.szczecin.pl.
- System zakłada przeprowadzenie losowania w siedzibie OIRP w Szczecinie z wykorzystaniem elektronicznego systemu losowania.
- Wyznaczonym do udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej (zastępcą wyznaczonego) w 2025 r. w PNPP działających na obszarze działania OIRP w Szczecinie nie może być radca prawny:
- prawomocnie ukarany dyscyplinarnie – do czasu zatarcia kary dyscyplinarnej;
- któremu udzielone zostało ostrzeżenie przez dziekana, o którym mowa w art. 66 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych, od którego radca prawny nie odwołał się w terminie albo które zostało utrzymane w mocy przez sąd dyscyplinarny – przez okres roku od upływy terminu do odwołania albo utrzymania w mocy;
- z którym umowa o udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej, zawarta na podstawie art. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej , została rozwiązana z przyczyn dotyczących radcy prawnego- przez okres dwóch lat od rozwiązania umowy;
- który nie dopełnił obowiązku zawodowego radcy prawnego w zakresie doskonalenia zawodowego w ostatnim cyklu szkoleniowym;
- który w dniu składania deklaracji zalega z opłatami z tytułu składek członkowskich za okres dłuższy niż dwa miesiące.
Zgłoszenia ww. osób będą wykreślane z listy, bez możliwości ponownego złożenia deklaracji. W przypadku wątpliwości sugeruje się zweryfikowanie swojej sytuacji przed wysłaniem zgłoszenia (np. w zakresie zaksięgowania wszystkich opłaconych składek). Wysłanie zgłoszenia przed uiszczeniem ewentualnych zaległości z tytułu składek członkowskich spowoduje otrzymanie wiadomości email z informacją o negatywnej weryfikacji zgłoszenia. Zmiana statusu będzie możliwa tylko w przypadku wpływu na konto lub do kasy OIRP w Szczecinie zaległości najpóźniej w chwili przesłania scanu podpisanej deklaracji na adres email: pomocprawna@oirp.szczecin.pl.
W przypadku jakichkolwiek pytań proszę o kontakt pod adresem email: pomocprawna@oirp.szczecin.pl
Instrukcja dokonania zgłoszenia
1. Radca Prawny w celu zgłoszenia się do NPP rejestruje się na stronie https://npp.kirp.pl/szczecin.
2. W celu rejestracji radca prawny musi podać dane zawarte w ewidencji radców prawnych, a więc numer wpisu, numer PESEL oraz adres e-mail. Ponadto radca prawny musi zapoznać się i zaakceptować regulamin i politykę prywatności korzystania z Systemu NPP.
3. Po podaniu adresu email – system na adres wyśle kod dostępu, należy sprawdzić email i podać otrzymany kod dostępu. Kod dostępu składa się z 4 cyfr (tylko same cyfry).
4. Po podaniu kodu dostępu zatwierdzamy klawiszem „Dalej” – następuje logowanie do formularza zgłoszeń NPP i Mediatorów.
W obecnym naborze losowane będą wyłącznie punkty NPP.
Następne logowania do systemu polegać będą na podaniu adresu e-mail, na który w następnej kolejności przychodzić będzie kod dostępu.
5. Odpowiednio w celu zgłoszenia do NPP wybieramy właściwy formularz. W formularzu należy zaznaczyć nasz wybór, czy dokonujemy zgłoszenia na wyznaczonego radcę, czy w charakterze zastępcy radcy prawnego. Aby dokonać wyboru w górnej części formularza wystarczy wybrać właściwą opcję, a następnie zaznaczyć punkty do których dokonujemy zgłoszenia.
6. Wybór punktów, do których dokonujemy zgłoszenia – przy każdym punkcie zaznaczamy kwadracik – pole wielokrotnego wyboru chcekbox.
7. Po wybraniu punktów zatwierdzamy w dolnej części formularza checkbox „zapoznałem się z….”. Kolejno zapisujemy nasze zgłoszenie poprzez kliknięcie buttonu „Zapisz zgłoszenie NPP”.
8. W celu zgłoszenia się w charakterze zastępcy wyznaczonego radcy prawnego, klikamy w zakładkę, gdzie analogicznie dokonujemy wyboru punktów, do których zgłaszamy się w charakterze zastępcy. Następnie zatwierdzamy oświadczenie w dolnej części ekranu i zatwierdzamy button „Zapisz zgłoszenie”. Zgłoszenie zostaje wysłane. Po wysłaniu obu zgłoszeń mamy możliwość również pobrania zgłoszenia w pliku pdf.
9. W zakładce mamy możliwość pobrania zgłoszeń i wydrukowania ich- wydrukowane deklaracje należy podpisać i przesłać skan do 30.10.2024 r. do godz. 12.00 na email: pomocprawna@oirp.szczecin.pl – nie przynosimy deklaracji do Biura OIRP
Co ważne – nie ma ograniczenia co do ilości zgłoszeń, jednak można pełnić pomoc NPP tylko w jednym punkcie.
r. pr. Anna Kuźmińska
Koordynator ds. PNPP
OIRP Szczecin