Kurator. szczegóły w poniższym załączniku.
Kandydatów na kuratora prosimy o zgłoszenia do biura OIRP w Szczecinie przy ul. rayskiego 23/3, lub e-mail:sekretariat@oirp.szczecin.pl do dnia 04.08.2021 r.
Kurator. szczegóły w poniższym załączniku.
Kandydatów na kuratora prosimy o zgłoszenia do biura OIRP w Szczecinie przy ul. rayskiego 23/3, lub e-mail:sekretariat@oirp.szczecin.pl do dnia 04.08.2021 r.
Informujemy, iż w dniu 22 lipca br. Rada OIRP w Szczecinie podjęła uchwały w przedmiocie wpisu na listę radców prawnych.
Wszystkich Państwa, którzy złożyli wnioski o wpis na listę radców prawnych, w związku z pozytywnym wynikiem z egzaminu radcowskiego, serdecznie zapraszamy po odbiór uchwał do siedziby Izby, w godzinach pracy Biura.
Uchwały można odbierać do dnia 5 sierpnia br. Po tym terminie zostaną one wysłane drogą pocztową.
Rada Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie informuje, że Pan Tomasz Waliszewski złożył wniosek o wpis na listę radców prawnych w OIRP w Szczecinie na podstawie art. 24 ust. 2 w zw. z art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 75, ze zm.).
Dziekan Rady OIRP w Szczecinie
dr Przemysław Mijal
Z głębokim żalem i smutkiem
przyjęliśmy wiadomość o śmierci
wieloletniego członka naszego samorządu
Romualda Kubika
W 1982 r. został powołany przez Ministra Sprawiedliwości w skład Komitetu Organizacyjnego Samorządu Radców Prawnych,
w latach 1982-1983 był pełnomocnikiem do organizowania tymczasowej OIRP w Szczecinie.
Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi.
Głębokie wyrazy współczucia
Rodzinie i Bliskim zmarłego Kolegi
składa
w imieniu samorządu radców prawnych
Rada Okręgowej Izby Radców Prawnych
w Szczecinie
Uroczystości pogrzebowe odbędą się w dniu 27 lipca 2021 r. godz. 13:00
w Kaplicy Głównej na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie.
Dzisiaj w siedzibie Sądu Apelacyjnego w Szczecinie odbyło się spotkanie, w którym udział wzięli prezes Sądu Apelacyjnego w Szczecinie Beata Górska, dziekan Okręgowej Rady Adwokackiej w Szczecinie Piotr Dobrołowicz oraz dziekan Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych dr Przemysław Mijal. Jego tematem był nowy sposób doręczeń pism sądowych w sprawach cywilnych. W części spotkania udział wzięli także wiceprezes Sądu Apelacyjnego w Szczecinie Edyta Buczkowska – Żuk i sędzia Tomasz Żelazowski.
Dziekani obydwu samorządów prawniczych przedstawili swoje zastrzeżenia do treści ustawy z dnia 28 maja 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1090). Podniesiono m.in. kwestię wątpliwej podstawy prawnej obowiązku posiadania przez pełnomocnika zawodowego konta w portalu informacyjnym (PI). Nie wszyscy adwokaci i radcowie prawni korzystają z niego, co w prowadzonych przez nich sprawach – w razie publikowania pism sądowych w portalu informacyjnym – może doprowadzić do naruszenia konstytucyjnie gwarantowanego obywatelom prawa do sądu.
Zwrócono także uwagę na istniejące rozbieżności w praktyce sądów w zakresie doręczania pism sądowych za pośrednictwem PI, a także na zdarzające się mylące tytułowanie pism czy niewskazywanie adresata korespondencji. Omówiono kierowane do sądów w ostatnim tygodniu propozycje i krytyczne uwagi – tak ze strony reprezentantów samorządów prawniczych, jak i poszczególnych ich członków.
Na skutek tych działań władze Sądu Apelacyjnego w Szczecinie, w celu ujednolicenia praktyki na obszarze funkcjonowania szczecińskiej apelacji, a także zapewnienia czytelności pism sądowych doręczanych w myśl nowych regulacji, wypracowały i przedstawiły do akceptacji następujące rozwiązanie, które ma wejść w życie na początku przyszłego tygodnia:
a/ pisma sądowe, doręczane za pośrednictwem PI, będą odznaczać się jednolitym nazewnictwem – w nazwie dokumentu zawarte będą jednocześnie trzy informacje:
b/ doręczane pismo sądowe ma zawierać w sobie całość korespondencji, czyli na przykład pismo przewodnie wraz z wyrokiem i uzasadnieniem (w jednym przesyłanym dokumencie); od tej pory nie powinny być odrębnie wysyłane dwa dokumenty w tej samej sprawie dotyczące tej samej materii (pismo przewodnie oraz pismo właściwe – np. postanowienie, wyrok z uzasadnieniem), co w przypadku doręczenia ich w różnych datach mogło wprowadzać niepewność co do biegu terminu na podjęcie czynności.
Prezes SA w Szczecinie zadeklarowała nadto, że pełnomocnicy do tej pory niekorzystający z portalu informacyjnego, a biorący udział w sprawach cywilnych, będą informowani przez sądy o konieczności zarejestrowania się w PI. W takim piśmie, kierowanym tradycyjnie do pełnomocnika zawodowego listem poleconym, zakreślony zostanie termin od 7 do 14 dni na zarejestrowanie się przez niego w portalu. Dopiero po upływie tego terminu sądy realizować będą doręczenia w myśl nowych zasad.
Dalsze, szczegółowe informacje praktyczne zostaną przekazane samorządom prawniczym na początku przyszłego tygodnia.
W chwili obecnej trwają prace nad wprowadzeniem dalszych funkcji w PI, dlatego praktyka dotycząca doręczeń pism sądowych będzie zapewne modyfikowana. Aktualna pozostaje prośba o nieustannie dzielenie się przez Państwa, odpowiednio z ORA w Szczecinie i Radą OIRP w Szczecinie, swoimi uwagami na temat funkcjonowania portalu informacyjnego sądów.
Piotr Dobrołowicz, dziekan Okręgowej Rady Adwokackiej w Szczecinie
Dr Przemysław Mijal, dziekan Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie
Udostępniamy pytania zadane w trakcie szkolenia „E-doręczenia za pośrednictwem portalu informacyjnego” wraz z odpowiedziami udzielonymi przez prof. Jacka Gołaczyńskiego. Nie wszystkie pytania może doczekały się odpowiedzi, ale cześć się powtarzała, a część była dla prelegent niezrozumiała. Najważniejsze rzeczy jednak chyba zostały ujęte. E-doręczenia pytania i odpowiedzi (2)
Kurator. Szczegóły w załączniku.
Kandydatów na kuratora prosimy o zgłoszenia do biura OIRP w Szczecinie przy ul. Rayskiego 23/3, lub e-mail: sekreteriat@oirp.szczecin.pl do dnia 14.07.2021 r.
Kurator. Szczegóły w załączniku.
Kurator sygn. akt VIII GC 656-20
Kandydatów na kuratora prosimy o zgłoszenia do biura OIRP w Szczecinie przy ul. Rayskiego 23/3, lub e-mail: sekreteriat@oirp.szczecin.pl do dnia 06.07.2021 r.
W imieniu Przewodniczącej Komisji Praw Człowieka przy Naczelnej Radzie Adwokackiej, adw. Natalii Klima-Piotrowskiej, serdecznie zapraszam na konferencję „Procedury chore na COVID? Jak pandemia dotknęła procedurę cywilną, karną i sądowoadministarcyjną” organizowaną wspólnie przez Rzecznika Praw Obywatelskich dr. hab. Adama Bodnara i Naczelną Radę Adwokacką wraz z Komisją Praw Człowieka przy Naczelnej Radzie Adwokackiej.
Konferencja odbędzie się w dniu 1 lipca 2021 r. w godzinach 9:00–15:00 w formule hybrydowej: stacjonarnie w biurze Rzecznika Praw Obywatelskich przy ul. Długiej 23/25 w Warszawie oraz w internecie i za pośrednictwem platformy zoom. Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele biura RPO, adwokaci oraz sędziowie.
Wykład wprowadzający do konferencji wygłosi dr hab. prof. UW Mirosław Wyrzykowski.
Konferencja jest adresowana do profesjonalnych pełnomocników procesowych, sędziów, prokuratorów, a także przedstawicieli innych profesji prawniczych oraz organizacji pozarządowych działających na rzecz ochrony praw człowieka.
Prosimy o zgłoszenie udziału w konferencji do 28 czerwca 2021 roku, wyłącznie elektronicznie na adres dzial.osobowy@nra.pl wraz z podaniem adresu mailowego i wskazaniem wykonywanego zawodu (np.: adwokat, radca prawny, aplikant lub osoba zainteresowana tematyką konferencji).
Z uwagi na obostrzenia covidowe liczba osób mogących osobiście uczestniczyć w konferencji jest ograniczona do 20, a o udziale osobistym w wydarzeniu decyduje kolejność zgłoszeń.
Pozostali zainteresowani będą mogli wziąć udział w konferencji za pośrednictwem platformy zoom, a nadto będzie ona także transmitowana w internecie na kanale YouTube Rzecznika Praw Obywatelskich oraz na fanpage’u Naczelnej Rady Adwokackiej na portalu Facebook.
Uczestnicy chcący uzyskać potwierdzenie uczestnictwa w konferencji proszeni są o zaznaczenie tej okoliczności w zgłoszeniu udziału w konferencji celem otrzymania linku do platformy Zoom. Udział w konferencji zapewnia uczestnikom 6 punktów z zakresu doskonalenia zawodowego.
Szczegóły:
Procedury chore na covid Program Konferencji_final
W dniu dzisiejszym (28 czerwca 2021 r.) drogą pocztową, zostały wysłane uchwały w sprawie ustalenia wyniku egzaminu radcowskiego. Osoby, które uzyskały pozytywny wynik zapraszamy do składania wniosków o wpis na listę radców prawnych.
Kompletne wnioski należy składać w sekretariacie Izby do dnia 16 lipca br.
Posiedzenie Rady, na którym zostaną podjęte uchwały o wpisie na listę radców prawnych zaplanowane jest na dzień 22 lipca 2021 r.
Wykaz wymaganych dokumentów znajduje się pod linkiem https://oirp.szczecin.pl/wpis-na-liste/wpis-na-liste-radcow-prawnych/
Opłatę należy dokonać poprzez zakładkę e-Izba lub na rachunek Izby: 53 1050 1559 1000 0090 3203 4697, a osoby, które ukończyły aplikację w 2020 roku na indywidualny numer rachunku.
Wnioski niekompletne oraz złożone po terminie zostaną rozpoznane na kolejnym posiedzeniu Rady.