Skip to main content
search
0

Komunikat nr 1 – Konkurs wiedzy o prawie w sprawie: Etapu II – okręgowego.

By

Szanowni Państwo,

poniżej publikujemy komunikat nr 1 Krajowego Komitetu Organizacyjnego Ogólnopolskiej Akademii – Konkursu wiedzy o prawie w sprawie II etapu – okręgowego

KOMUNIKAT NR 1
KRAJOWEGO KOMITETU ORGANIZACYJNEGO
OGÓLNOPOLSKIEJ AKADEMII – KONKURSU WIEDZY O PRAWIE
W SPRAWIE ETAPU II – OKRĘGOWEGO

W związku z zakwalifikowaniem się Państwa uczniów do etapu II – okręgowego X Ogólnopolskiej Akademii – Konkursu Wiedzy o Prawie przekazujemy informacje dotyczące przeprowadzenia tego etapu w poszczególnych Okręgowych Izbach Radców Prawnych.

  1. Etap II – okręgowy odbędzie się stacjonarnie w miejscu wskazanym w tabeli, w obrębie właściwości Izby Radców Prawnych, w której zlokalizowana jest szkoła. W razie wątpliwości, w obszarze której Izby znajduje się szkoła, prosimy o kontakt z organizatorem pod adresem edukacjaprawna@kirp.pl lub osobą kontaktową wskazaną w tabeli.
  2. Etap II – okręgowy rozpocznie się w całej Polsce punktualnie o godz. 10:00, dlatego prosimy o przybycie na miejsce wskazane przez organizatora maksymalnie do godz. 9:30. Osoby spóźnione nie zostaną dopuszczone do udziału w etapie.
  3. Etap II – okręgowy składa się z dwóch części: pisemnej i ustnej. Jako pierwsza przeprowadzana jest część pisemna, polegająca na rozwiązaniu kazusu jednakowego dla wszystkich uczestników w całym kraju w danej kategorii uczestników – uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych. Na rozwiązanie kazusu uczestnicy mają 60 minut. Po jego rozwiązaniu Okręgowa Komisja Akademii przystępuje niezwłocznie do jego sprawdzenia. Po sprawdzeniu kazusów rozpoczyna się część ustna etapu II – okręgowego, w ramach której uczestnicy odpowiadają na jedno pytanie wylosowane z puli 20 pytań.
  4. Przybywając z uczniami, prosimy o możliwe ograniczenie liczby opiekunów do jednego opiekuna z danej szkoły.

Spacer pod Niebieskim Żabotem III

By

W dniu 10 maja 2025 r. o godzinie 11:00 odbędzie się już trzecia edycja “Spaceru pod Niebieskim Żabotem”, na którą bardzo serdecznie zapraszamy! 💙🐶

Jest to akcja charytatywna polegająca na wyprowadzaniu psów ze Schroniska dla Zwierząt w Kiczarowie. 🐶🤎

‼️ Aby móc wyprowadzić psiaki należy dokonać zapisu poprzez formularz., który znajduje się pod poniższym linkiem‼️

Link do formularza zapisów

Równolegle do spacerów organizowana jest zbiórka najpotrzebniejszych rzeczy dla schroniska.

Zbieramy:

  1. Akcesoria: smycze przepinane, długie, smycze typu flexi, obroże dla dużych psów (M,L,XL), szarpaki duże, piłki ze sznurkiem (z rączką), wędki dla kotów, kongi duże XL, maty węchowe, lickimaty, drapaki dla kotów, woreczki na odchody, podkłady higieniczne, szampony hipoalergiczne
  2. Preparaty na pchły i kleszcze np. obroże foresto, frontline
  3. Naturalne gryzaki: żwacze, kurze łapki, suszone płuca, chrząstki, ścięgna, tchawice
  4. Karmy dla psów (suche i mokre) np. Brit care, Lukullus, Josera, John Dog, Carnilove, Ontario, Baltica, Alpha Spirit, Wiejska Zagroda, Wolf of Wilderness, Taste of Wild, Purizon, Rinti, Happy Dog, Concept for Life, Rocco, Bozita, Briantos
  5. Karma dla kociąt (sucha i mokra)
  6. Tekstylia: koce, ręczniki, poszewki, prześcieradła
  7. Dodatki żywieniowe:
    • oleje omega 3 (np. pokusa, brit care, game dog)
    • suplementy wspomagające stawy dla szczeniąt, psów dorosłych i seniorów (np. pokusa, game dog, vet expert)
    • witaminy dla kotów np. vet expert
    • probiotyki dla psów i kotów np. vet expert, vet food, game dog
    • preparaty dla psów i kotów wspomagające funkcje wątroby i nerek (vet expert, Hepartiale Forte i RenalVet)

Zapraszamy do wydarzenia! Dla Nas to niewielki gest, a dla bezdomnych psiaków – niesamowita radość.

Dary zanosić można do siedziby OIRP w Szczecinie oraz na Wydział Prawa i Administracji US.

W razie potrzeby uzyskania więcej informacji, prosimy o kontaktować z OIRP w Szczecinie lub LexUSem.

Do zobaczenia w Kiczarowie!

Konkurs kwartalnika „Radca Prawny. Zeszyty Naukowe”

By

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że Kolegium Redakcyjne kwartalnika „Radca Prawny. Zeszyty Naukowe” ogłasza II Ogólnopolski Konkurs na: „Najlepszą pracę naukową poświęconą samorządowi radców prawnych oraz deontologii zawodowej”.

Według przekazanych nam informacji uczestnikami konkursu mogą być autorzy monografii, prac magisterskich, artykułów naukowych i glos, które zostały obronione od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. lub opublikowane w Rzeczypospolitej Polskiej we wskazanym przedziale czasowym i z oznaczeniem roku 2024. (Przez obronę pracy magisterskiej należy rozumieć egzamin dyplomowy poprzedzony złożeniem pracy dyplomowej.)

W ramach konkursu zostaną przyznane nagrody finansowe za zajęcie pierwszego miejsca:

za najlepszą monografię – 3000 zł,
za najlepszą pracę magisterską – 2000 zł,
za najlepszy artykuł naukowy – 1000 zł,
za najlepszą glosę – 1000 zł.

Kapituła konkursowa może przyznać w szczególnych przypadkach wyróżnienie w wysokości 1000 zł za pracę, która nie zajęła pierwszego miejsca.

Prace konkursowe należy przesłać do 30 września 2025 r.

Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników nastąpi do 30 listopada 2025 r.

Szczegółowe informacje o konkursie, jego regulamin i zgłoszenie dostępne są na stronie

https://kwartalnikradcaprawny.kirp.pl/2025/03/19/konkurs-najlepsza-praca-naukowa-poswiecona-samorzadowi-radcow-prawnych-oraz-deontologii-zawodowej-edycja-2025/

Kolegium Redakcyjne serdecznie zaprasza również do złożenia artykułu do czasopisma „Radca Prawny. Zeszyty Naukowe”, wydawanego przez Krajową Izbę Radców Prawnych.

Autorami artykułów są nie tylko polscy i zagraniczni naukowcy, ale także praktycy. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i w prawie innych krajów, a także w prawie międzynarodowym.

Obecnie czasopismo jest w otwartym dostępie, poprzednie numery można znaleźć pod linkiem: https://ejournals.eu/czasopismo/radca-prawny

Zapraszamy do przekazywania tekstów do 31 lipca 2025 r. Planowana data publikacji 2025 r.

Program szkolenia wyjazdowego 4-6 kwietnia 2025 r. w Świeradowie-Zdroju

By

4 kwietnia 2025 r. (piątek) – 8 h

13:30- 15:45- szkolenie (3h)
r.pr. Ewa Jasiak-Wybraniec
Tajemnica przedsiębiorstwa w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

15:45- 17:15 – szkolenie (2h)
Klaudia Maciejewska, Currenda Lab
Legaltech i digitalizacja branży prawniczej

od 16:00 – zakwaterowanie w pokojach /wcześniej – w miarę dostępności/

17:15-17:30 – przerwa kawowa

17:30- 19:45 – szkolenie (3h)
r.pr. Ewa Jasiak-Wybraniec
Zmiany umowy o zamówienia publiczne

20:30 – bankiet

5 kwietnia 2025 r. (sobota) – 10 h

7:30 – 11:00- śniadanie

9:30 – 11:00 – szkolenie (2h)
SSR Olimpia Barańska-Małuszek
Postępowanie cywilne (zmiany w Kodeksie postępowania cywilnego, przegląd orzecznictwa) cz. 1

11:00- 11:15- przerwa kawowa

11:15- 12:45- szkolenie (2h)
SSR Olimpia Barańska-Małuszek
Postępowanie cywilne (zmiany w Kodeksie postępowania cywilnego, przegląd orzecznictwa) cz. 2

12:45- 13:00- przerwa kawowa

13:00- 14:30- szkolenie (2h)
SSA Krzysztof Górski
Potrącenie – oświadczenie materialnoprawne i zarzut procesowy. Wybrane problemy praktyczne

14:30- 15:30 – lunch

15:30- 17:00- szkolenie (2h)
SSA Krzysztof Górski
Umowy o roboty budowlane – najważniejsze problemy z praktyki orzeczniczej cz. 1

17:00- 17:15 – przerwa kawowa

17:15- 18:45 – szkolenie (2h)
SSA Krzysztof Górski
Umowy o roboty budowlane – najważniejsze problemy z praktyki orzeczniczej cz. 2

29:00- kolacja grillowa

6 kwietnia 2025 r. (niedziela) – 2h

7:30- 11:00- śniadanie

10:00 – 11:30 – szkolenie (2h)
SSR Olimpia Barańska-Małuszek
Prawo konsumenckie z uwzględnieniem dyrektywy OMNIBUS

10:00 – 11:30 – równolegle możliwość konsultacji z wykładowcami

do 12:00 – wykwaterowanie

Przerwa w dostępności Portalu Informacyjnego

By

Krajowa Izba Radców Prawnych informuje, że w związku z koniecznością przeprowadzenia prac technicznych w dniu 15 marca 2025 roku (sobota) od godz. 7:00 do godz. 19:00 nastąpi przerwa serwisowa w świadczeniu usług na Portalu Informacyjnym.
Będzie on w tym czasie niedostępny dla użytkowników.

Brak placówki pocztowej czynnej do 24:00 w Szczecinie!

By

Informujemy o zmianie czasu funkcjonowania placówki Poczty Polskiej przy ul. Dworcowej, która NIE FUNKCJONUJE całodobowo, a nawet w reżimie do 24:00.

W związku z informacjami o ograniczeniu funkcjonowania Urzędu Pocztowego na ul. Dworcowej do godz. 20 wystąpiliśmy do Dyrektora Regonu Poczty Polskiej o przywrócenie możliwości nadawania przesyłek w Szczecinie do godz. 24.

Nasze stanowisko przekażemy również Prezydentowi Miasta Szczecina Piotr Krzystek, Marszałkowi Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz i Bartosz Brożyński – Wicewojewoda Zachodniopomorski.

Poczta Polska jako operator wyznaczony, który otrzymuje wielomilionowe rekompensaty od Skarbu Państwa, musi zostać zobowiązana do świadczenia w mieście wojewódzkim usługi przyjmowania przesyłek do godziny 24.

Pismo w sprawie zapewnienia całodobowej placówki pocztowej w Szczecinie

 

Aktualizacja.

W podniesionej przez Nas sprawie wspiera Nas Pan Poseł na Sejm RP Patryk Jaskulski.

Tekst interpelacji przeczytać możecie Państwu tu:

Interpelacja

Wpis na listę radców prawnych

By

Rada Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie informuje, że Pani Anna Maria Antczak złożyła w dniu 21 lutego 2025 r. wniosek o wpis na listę radców prawnych na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2024, poz. 499).

Dziekan Rady OIRP w Szczecinie
Piotr Sydor

Oferta pracy

By

Kancelaria radcy prawnego Mileny Dorobek – Lis poszukuje energicznego, zorientowanego na rozwój i rozwiązywanie problemów aplikanta/aplikantki do stałej współpracy w zakresie ok. 120 – 160 godzin w miesiącu.

Wymagania:
– doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców w zakresie prawa materialnego,
– doświadczenie w pracy z umowami cywilnoprawnymi,
znajomość prawa UE i doświadczenie w pracy z rozporządzeniami unijnymi,
– zainteresowanie prawem gospodarczym: prawem nowych technologii, e-commerce, ochroną danych osobowych, prawem administracyjnym, prawem zobowiązań, prawem kosmetycznym, prawem AI,
– zainteresowanie pomocą prawną w rozpoczynaniu przez klientów działalności, wybraniem odpowiedniej formy prawnej, uzyskanie stosownych zezwoleń i tworzeniem ram prawnych dla ich działalności,
– proaktywne podejście do wykonywanych obowiązków,
– zdolności interpersonalne.

Zakres zadań:
– obsługa prawna klientów z zakresu prawa gospodarczego: prawa nowych technologii, e-commerce, ochrony danych osobowych, prawa administracyjnego, prawa zobowiązań, prawa kosmetycznego,
– kontakt z klientami, urzędami i zleceniobiorcami Kancelarii,
– tworzenie treści na bloga i SM Kancelarii.
– bieżące zadania związane z obsługą Kancelarii.

Oferujemy:
– wynagrodzenie na podstawie ustalonej stawki godzinowej za każdą godzinę wykonywania umowy, nie mniej niż za 120 godzin miesięcznie,
– wynagrodzenie w kwocie 40 – 50 zł za godzinę (brutto w przypadku umowy o świadczenie usług lub netto w przypadku B2B),
– wykonywanie umowy zdalnie, w dowolnie wybranych godzinach, wyjątkowo może się okazać potrzebna obecności w Warszawie lub spotkania online o konkretnej godzinie,
– forma umowy: B2B lub umowa o świadczenie usług.

Proszę o wysyłanie CV wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych na adres milena.dorobek-lis@mdl-kancelariaprawna.pl.

Uprzejmie proszę o niewysyłanie CV przez osoby niespełniające powyższych warunków, tylko ze względu na fakt, że wykonywania umowy będzie się odbywało zdalnie.

VII Ogólnopolski Konkurs dla Aplikantek i Aplikantów „Spory budowlane w orzecznictwie SN”

By

24 lutego rozpoczęła się siódma już edycja Ogólnopolskiego Konkursu dla Aplikantek i Aplikantów „Spory budowlane w orzecznictwie SN”. Wydarzenie jest organizowane przez Kancelarię JDP, przy wsparciu Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, Izby Gospodarczej Gazownictwa oraz Izby Gospodarczej Energetyki i Ochrony Środowiska. Patronem medialnym jest wydawnictwo C.H.Beck (publikujące zwycięskie glosy).

Inicjatywa ma zmotywować młode prawniczki i prawników do zdobywania nowych doświadczeń, rozwoju i inspiracji, a także zwiększyć ich rozpoznawalność na rynku pracy. Celem konkursu jest również przedstawienie istotnych kwestii prawnych dotyczących infrastruktury budowlanej jako jednego z głównych sektorów polskiej gospodarki.

Do 13 kwietnia można nadsyłać prace konkursowe – glosy odnoszące się do jednego z trzech orzeczeń Sądu Najwyższego wskazanych przez zespół Kancelarii JDP. Łączna pula nagród wynosi 18,5 tys. zł, a dodatkowo zwycięskie glosy zostaną opublikowane w „Monitorze Prawniczym” Wydawnictwa C.H.Beck.

Zachęcamy aplikantki i aplikantów radcowskich i adwokackich do wzięcia udziału w konkursie! Regulamin i szczegółowe informacje można znaleźć na stronie organizatora.

Regulamin konkursu dla aplikantek i aplikantów_JDP 2025

Close Menu