Skip to main content
search
0

Aktualności

Wpis na listę radców prawnych

By

Rada Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie informuje, iż Pani Magdalena Wojtowicz – Yaltushenka złożyła wniosek o wpis na listę radców prawnych na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych. (Dz. U. z 2022 r. poz. 1166).

Dziekan Rady OIRP w Szczecinie
dr Przemysław Mijal

Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem

By

Szanowni Państwo,

w związku z obchodzonym w dniu 22 lutego Dniem Ofiar Przestępstw, Ministerstwo Sprawiedliwości koordynuje obchody „Tygodnia Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem”, które w tym roku odbędą się w dniach od 20 lutego do 26 lutego.
Obchody tego Dnia mają zwrócić szczególną uwagę na potrzeby pokrzywdzonych przestępstwem oraz przynieść potrzebującym skuteczną pomoc.
Nasz samorząd chciałby włączyć się do tej inicjatywy. W konsekwencji, zwracamy się z prośbą o zgłoszenia osób chętnych do pełnienia dyżurów w nadchodzącym tygodniu. Zgłoszeń prosimy dokonywać mailowo na adres sekretariat@oirp.szczecin.pl, ze wskazaniem dni oraz godzin, w których zgłaszająca się osoba gotowa jest pełnić dyżur do dnia 10 lutego br.

Szkolenia wyjazdowe I półrocze 2023 r. organizowane przez Fundację Radców Prawnych „Subsidio Venire” w Warszawie  we współpracy z Krajową Izbą Radców Prawnych oraz Wolters Kluwer Polska

By ,

Szanowni Państwo,

Fundacja Radców Prawnych „Subsidio Venire” w Warszawie  we współpracy z Krajową Izbą Radców Prawnych oraz Wolters Kluwer Polska serdecznie zaprasza radców prawnych, na cykl szkoleń, które w pierwszej połowie 2023r. zaplanowała w urokliwych miejscach naszego kraju w Krynicy Zdrój, w Zakopanem oraz w Kołobrzegu.ZA KAŻDE NASZE SZKOLENIE OTRZYMAJĄ PAŃSTWO 40 PKT. SZKOLENIOWYCH.

1/ 30.03 -2.04.2023r. w hotelu „Pegaz” w Krynicy Zdrój.

Tematyka :

  1. Najczęściej popełniane błędy procesowe pełnomocników w postępowaniu cywilnym i gospodarczym. Formułowanie pism procesowych i wniosków dowodowych ( w tym dowód z zeznań świadka na piśmie oraz dowód z opinii biegłego z innego postępowania),

wykładowca Sędzia Sądu Rejonowego w Gliwicach  dr Łukasz Zamojski

obecnie orzekający w Wydziale X Gospodarczym Sądu Okręgowego w I i II instancji, wykładowca prowadzący szkolenia dla wszystkich zawodów prawniczych, autor wielu publikacji z zakresu prawa spółek i postępowania rejestrowego (w tym autor komentarza do ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz monografii pt. Rejestracja spółek. Zagadnienia materialne i procesowe), postępowania cywilnego (współautor komentarza do k.p.c. pod red. P. Rylskiego, dostępnego w Legalisie) w tym z uwzględnieniem przepisów o postępowaniu egzekucyjnym, klauzulowym i zabezpieczającym, uczestnik i prelegent konferencji naukowych.

  1. Czynności pełnomocnika i obrońcy w postępowaniu w sprawach o wykroczenia i postępowaniu karnym – wybrane zagadnienia, między innymi:

–  obrońca i pełnomocnik w postępowaniu przygotowawczym,

–  udział obrońcy i pełnomocnika w czynnościach dowodowych,

–  udział obrońcy w posiedzeniu sądu w przedmiocie tymczasowego aresztowania,

– prawo przeglądania akt sprawy, porozumienie się obrońcy z podejrzanym tymczasowo aresztowanym, udział obrońcy w końcowym zaznajomieniu z materiałami postępowania, zażalenie na decyzje procesowe wydane w postępowaniu przygotowawczym,

–  subsydiarny akt oskarżenia,

–  obrońca i pełnomocnik w postepowaniu przed sądem I instancji,

wykładowca radca prawny Agnieszka Kot

Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie, a następnie aplikację radcowską przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Kielcach, następnie wpisana na listę radców prowadzoną  przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Kielcach. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu prawa pracy Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Pracę zawodową koncentruje na świadczeniu pomocy prawnej głównie w zakresie szeroko pojętego prawa cywilnego i rodzinnego oraz karnego i administracyjnego poprzez współpracę w zakresie obsługi jednostek samorządowych, a przede wszystkim na rzecz klientów indywidualnych.

  1. Najnowsze zmiany w prawie pracy.

   Praca zdalna, urlopy wypoczynkowe i zwolnienia od pracy.

wykładowca radca prawny Karol Siergiej

Jeden z czołowych ekspertów prawa pracy w Polsce. Ma wieloletnie doświadczenie w praktyce prawa pracy. Specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych, pracowniczych sporów sądowych, wynagradzania pracowników, dyskryminacji oraz umów o zakazie konkurencji. Posiada bogate doświadczenie w zakresie indywidualnego jak i zbiorowego prawa pracy.

  1. „Jak budować i wzmacniać swoją SIŁĘ I ODPORNOŚĆ PSYCHICZNĄ a tym samym DBAĆ O SWÓJ DOBROSTAN w świecie pełnym zmienności i niepewności.”

wykładowca Sabina Kamińska

 Coach ICF, Trener Biznesu, Konsultant Rozwoju Organizacji, właściciel firmy doradczo – szkoleniowej Przestrzeń Rozwoju. Praktyk w zakresie stosowania, interpretacji i przekazywania informacji zwrotnej  z badania narzędziami psychometrycznymi w projektach diagnostycznych dla biznesu, m.in. dokonuje diagnozy potencjału w oparciu o narzędzie Disc D3/DISC/TEAM/VALUES/BAI® oraz „Siłę i Odporność Psychiczną” Liderów i całych Zespołów –  wykorzystując metodologię  kwestionariusza MTQ PLUS– AQR International. Zrealizowała ponad 8000 godzin pracy w formie warsztatów, szkoleń, coachingów grupowych i indywidualnych, skupiając się na tematyce przywództwa, zarządzania pracą zespołów, przechodzenia przez zmiany i efektywności osobistej.

2/ 11-14.05.2023 hotel „ Mercury” Zakopane

Tematyka:

  1. Dowód z opinii biegłego w postępowaniu cywilnym,

    Kara umowna w praktyce sądowej,

    Odsetki cywilnoprawne.

wykładowca Sędzia Sądu Rejonowego w Tarnowie Zbigniew Miczek

Sędzia Sądu Rejonowego w Tarnowie. Aktualnie jest wykładowcą Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury oraz OIRP w Krakowie i OIRP w Rzeszowie.  Od 2017 jest wykładowcą na studiach podyplomowych organizowanych przez Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego z zakresu prawa karnego gospodarczego, prawa zamówień publicznych oraz z zakresu prawa restrukturyzacyjnego, upadłościowego i finansowanego. Uczestniczył w pracach zespołów:  Ministra Sprawiedliwości ds. reformy prawa upadłościowego,  Ministra Gospodarki do spraw systemowych rozwiązań w zakresie polubownych metod rozwiązywania sporów gospodarczych, ułatwiających wykonywanie działalności gospodarczej – Ministra Gospodarki ds. prawa gospodarczego.  Autor kilkudziesięciu publikacji z zakresu procedury cywilnej, prawa gospodarczego i upadłościowego. W swoich zainteresowaniach naukowych skupia się̨ na ekonomicznych aspektach sporów i procesów sądowych, roli biegłego w postępowaniach sądowych, przyczynach niewypłacalności, podmiotowości przedsiębiorców, eliminowaniu ryzyka związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej na styku przedsiębiorcy z organami władzy publicznej, wpływem postępowań sądowych na efektywność prowadzenia biznesu oraz jawności publicznej funkcjonowania sądów.

  1. Gesty, mikroekspresje i słowa, które mają moc. Wystąpienia publiczne praktycznie.

    „Pierwszy krok nigdy nie jest do tyłu”. O zarządzaniu zmianą.

     Etykieta w komunikacji biznesowej.

wykładowca dr hab. n. hum. Anita Frankowiak

Praktyk biznesu, doradca biznesowy, certyfikowany tutor, mentor, dyplomowany coach, kulturoznawca, filolog,  komunikolog, specjalista ds. komunikacji międzykulturowej, specjalista z zakresu protokołu dyplomatycznego, wystąpień publicznych oraz trener z 27-letnią praktyką zawodową z międzynarodowym certyfikatem Transforming CommunicationTM nr PL 01050. Profesor na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej) oraz Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie (Instytut Zarządzania i Nauk Technicznych). Przeprowadziła ponad 11 900 godzin szkoleniowych i ponad 2000 doradztwa dla przedsiębiorców udzielając feedbacku oraz pomagając im przy budowaniu strategii rozwojowych, założeń organizacyjnych firmy, planów naprawczych i w eksporcie produktów na rynki międzynarodowe. Zrealizowała ponad 200 godzin indywidualnego i grupowego wsparcia coachingowego, w tym także dla przedsiębiorców. Ma ponad 300 referencji i opinii nt  swojej pracy, jakości szkoleń, warsztatów oraz zrealizowanego doradztwa. Wszystkie one poświadczają wysoką jakość oferowanych przez Instytut Dyplomacji usług i zachęcają do stałej współpracy.

3/ 1-4.06.2023 hotel „Ikar Plaza” Kołobrzeg

Tematyka:

  1. Obowiązki pełnomocników procesowych,

– doręczenia w toku postępowania cywilnego ,

–  postępowanie apelacyjne i zażaleniowe– stan obecny i projektowane zmiany,

–  Postępowanie dowodowe w postępowaniu cywilnym – problemy praktyczne.

wykładowca Sędzia Sądu Okręgowego Grzegorz Karaś

Sędzia Sądu Okręgowego we Wrocławiu. Specjalista w dziedzinie prawa cywilnego, prawa europejskiego oraz prawa nowych technologii. Zajmuje się informatyzacją sądownictwa. Od 2010 r. bierze czynny udział w projektowaniu i w wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych w sądach powszechnych. Pełnomocnik Koordynatora Krajowego ds. wdrażania systemów informatycznych w sądach powszechnych w Sądzie Okręgowym we Wrocławiu. W latach 2012–2014 Zastępca Dyrektora Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości. Członek komitetów sterujących i zespołów projektowych projektów informatycznych prowadzonych przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Autor publikacji z zakresu informatyzacji wymiaru sprawiedliwości.

  1. Stres i wypalenie zawodowe – przyczyny i zapobieganie.

wykładowca psycholog Ewa Laus

psycholog, trener PTP. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla kadry menadżerskiej i kierowniczej przedsiębiorstw i banków. Wykładowca w Uniwersytet Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej WZ w Sopocie. Przeprowadziła ponad 3000 dni szkoleniowych. Specjalizuje się w obszarze związanym z: rozwój kompetencji menedżerskich (przywództwo, komunikacja menedżerska, zarządzanie i budowanie zespołu, motywacja, zarządzanie zmianą, oceny pracowników), Szkolenia ogólnorozwojowe (efektywność osobista, asertywność, komunikacja, zarządzanie stresem, zarządzanie konfliktem, sztuka prezentacji, podejmowanie decyzji), Coaching, zarządzanie coachingowe.  Współpracowała przy tworzeniu standardów obsługi Klienta, budowaniu systemów ocen pracowniczych, programach rozwoju talentów oraz systemów kompetencji. Współuczestniczyła w tworzeniu i realizacji projektu dla PGZ i Prezesów Spółek współpracujących,  związanego z wdrażaniem zmian, tworzeniem misji i wizji organizacji, kształtowaniem kultury organizacyjnej i komunikacją w projekcie zmiany. Tworzy i realizuje projekty rozwojowe dostosowane do kultury organizacyjnej. Realizuje coaching indywidualny i grupowy skoncentrowany na rozwoju kompetencji menadżerskich, budowania i zarządzania zespołami, komunikacji w organizacji.

 

Areopag o pojmowaniu praworządności – relacja live 27 stycznia 2023 roku o godz. 18:00 

By ,

Szanowni Państwo,

w imieniu Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego serdecznie zapraszam do udziału w wydarzeniu naukowo-społecznym, pt. Areopag o pojmowaniu praworządności – czy współczesne mechanizmy prawne nadążają za procesami społecznymi?, które jest wydarzeniem towarzyszącym Międzynarodowej III Konferencji Naukowej imienia profesora Stanisława Czepity pt. „O pojmowaniu prawa i prawoznawstwa”.

Areopag odbędzie się w dniu 27 stycznia 2023 roku o godz. 18:00 i będzie on transmitowany na żywo w Internecie na portalach Facebook i YouTube WPiA US oraz na stronie portalu wSzczecinie.pl.  

https://www.youtube.com/watch?v=Ds3k2ONpOqg

Rolę areopagitów przyjęli prof. Ewa Łętowska, prof. Marek Safjan, prof. Marek Zubik, prof. Jerzy Zajadło oraz prof. Adam Bodnar. Obrady Areopagu poprowadzi red. Jacek Żakowski. Przebieg dyskusji na bieżąco będzie ilustrował gość specjalny – sędzia Arkadiusz Krupa, znany jako autor satyrycznych rysunków, które umieszcza na stronie Ślepym Okiem Temidy.  

Przedsięwzięcie to jest oryginalnym formatem dyskusji, która ma połączyć elementy rzetelnej debaty naukowej uznanych specjalistów w swojej dziedzinie z potrzebą przystępnego przekazania tych doniosłych treści szerokiemu gronu odbiorców.  

W czasach antycznych najwybitniejsi dostojnicy rozstrzygali na Areopagu sprawy wielkiej wagi państwowej. Współczesny Areopag, na który zapraszamy, znów zgromadzi najbardziej znamienitych prawników.  

Praworządność w rozumieniu prawniczym była w ostatnich latach nie bez powodu przedmiotem wielu dyskusji. Licznie występujące w niej głosy wymagają nomen omen reasumpcji oraz postawienia kropki nad „i”. Czas rozstrzygnąć jak obecnie należy pojmować to zagadnienie. 

Serdecznie zapraszamy!

Ankieta dla aplikantów

By ,

Szanowni Państwo,

Informujemy, że w najbliższych dniach na adresy emailowe aplikantów zostaną rozesłane linki do ankiet dotyczących zajęć odbytych w drugim półroczu w roku szkoleniowym 2022 .

Ankiety zostaną zebrane celem umożliwienia Radzie Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie oceny poziomu kształcenia aplikantów. W przypadku nieotrzymania linku do ankiety uprzejmie prosimy o skontaktowanie się Biurem Aplikacji celem zweryfikowania poprawności zgłoszonego w Izbie adresu email.

Ankiety będą aktywne przez tydzień.

Nabór do dodatkowego punktu NPP w Powiecie Goleniowskim

By

Wszystkich radców prawnych zainteresowanych świadczeniem w 2023 roku usług w ramach programu nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu goleniowskiego w dodatkowym punkcie wskazanym przez powiat tj. w lokalizacjach:

1. Maszewo, Urząd Miejski u Maszewie ul. Plac Wolności 2 (sala konferencyjna – parter):

  • poniedziałki – od 12.00 do 16.00
  • wtorki – od 8.00 do 12.00

2. Nowogard, ul. Plac Wolności 9 (parter):

  • środy – od 8.00 – 12.00

3. Goleniów, Starostwo Powiatowe w Goleniowie ul. Dworcowa 1 (pok. nr 1):

  • czwartki – od 11.30 do 15.30
  • piątki – od 11.35 do 15.35

zapraszam do dokonywania zgłoszeń za pomocą formularza zgłoszeniowego „System Obsługi Zgłoszeń do Nieodpłatnej Pomocy Prawnej”.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Nabór rozpocznie się 03.01.2023 r. i potrwa do 10.01.2023 r. godz. 12.00

Radcowie prawni muszą mieć własne laptopy i program informacji prawnej, gdyż w większości lokalizacji takiego sprzętu nie ma. Dostępne będą drukarki sieciowe.

Terminarz:

Planuje się, iż procedura wyznaczania radców prawnych do udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej w 2023 r. w dodatkowym punkcie NPP w powiecie Goleniowskim będzie odbywać się wg następującego harmonogramu:

  • od 03.01.2023 r. do 10.01.2023 r. do godz. 12.00 – przyjmowanie zgłoszeń elektronicznych – bieżąca weryfikacja radców w systemie,
  • do 10.01.2023 r. do godz. 12.00 – przesyłanie scanów podpisanych deklaracji na emil: pomocprawna@oirp.szczecin.pl – ze względów epidemiologicznych nie przynosimy deklaracji do Biura OIRP.
  • do 10.01.2023 r. do godz. 14.00 – ustalenie list osób zakwalifikowanych do losowania kolejności świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej w 2023 r. w dodatkowym punkcie NPP
  • 10.01.2023 r. godz. 15.00 – losowanie,
  • do 11.01.2022 r. ustalenie ostatecznej listy kolejności świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej na 2023 r. w dodatkowym punkcie w powiecie Goleniowkim – wyznaczenie radców przez dziekana Rady OIRP w Szczecinie

Zasady naboru:

1. Każdy radca prawny może przesłać jedno zgłoszenie elektroniczne, na wszystkie wybrane przez siebie lokalizacje w ww. punkcie. System nie przewiduje możliwości składania kolejnych zgłoszeń np. w przypadku przeoczenia przez radcę lokalizacji, w której chciałby świadczyć pomoc.

2. W formularzu zgłoszeniowym należy podać wszystkie aktualne dane osobowe i kontaktowe, które zostaną przekazane powiatom.

3. Po przesłaniu formularza w ciągu 24 godzin na adres email wskazany w formularzu zostanie wysłany komunikat email z informacją o dalszej procedurze oraz drukiem wygenerowanej deklaracji na wszystkie wybrane lokalizacje. Deklarację te należy wydrukować, podpisać i wysłać w formie scanu na adres email: pomocprawna@oirp.szczecin.pl w zakreślonym terminie.

4. Zakwalifikowanym do wzięcia udziału w ew. losowaniu może być radca prawny nie podlegający wykluczeniu z przyczyn wskazanych w Regulaminie tylko, gdy przesłał w formie scanu podpisaną deklarację na adres: pomocprawna@oirp.szczecin.pl.

5. System zakłada przeprowadzenie losowania z wykorzystaniem elektronicznego systemu losowania.

6. Wyznaczonym do udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej (zastępcą wyznaczonego) w 2023 r. w PNPP działających na obszarze działania OIRP w Szczecinie nie może być radca prawny:

  • prawomocnie ukarany dyscyplinarnie – do czasu zatarcia kary dyscyplinarnej;
  • któremu udzielone zostało ostrzeżenie przez dziekana, o którym mowa w art. 66 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych, od którego radca prawny nie odwołał się w terminie albo które zostało utrzymane w mocy przez sąd dyscyplinarny – przez okres roku od upływy terminu do odwołania albo utrzymania w mocy;
  • z którym umowa o udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej, zawarta na podstawie art. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej , została rozwiązana z przyczyn dotyczących radcy prawnego- przez okres dwóch lat od rozwiązania umowy;
  • który nie dopełnił obowiązku zawodowego radcy prawnego w zakresie doskonalenia zawodowego w ostatnim cyklu szkoleniowym;
  • który w dniu składania deklaracji zalega z opłatami z tytułu składek członkowskich za okres dłuższy niż dwa miesiące.

Zgłoszenia ww. osób będą wykreślane z listy, bez możliwości ponownego złożenia deklaracji. W przypadku wątpliwości sugeruje się zweryfikowanie swojej sytuacji przed wysłaniem zgłoszenia (np. w zakresie zaksięgowania wszystkich opłaconych składek). Wysłanie zgłoszenia przed uiszczeniem ewentualnych zaległości z tytułu składek członkowskich spowoduje otrzymanie wiadomości email z informacją o negatywnej weryfikacji zgłoszenia. Zmiana statusu będzie możliwa tylko w przypadku wpływu na konto lub do kasy OIRP w Szczecinie zaległości najpóźniej w chwili przesłania scanu podpisanej deklaracji na adres email: pomocprawna@oirp.szczecin.pl.

Dziekan Rady
Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie
Przemysław Mijal

Kondolencje

By

Członkowi Prezydium Rady OIRP w Szczecinie,
Sekretarzowi Rady
Panu Piotrowi Sydorowi oraz jego bliskim
wyrazy szczerego współczucia, żalu i słowa otuchy
z powodu śmierci Taty
składają
Koleżanki i Koledzy z Rady OIRP w Szczecinie
oraz pracownicy biura Izby.

Close Menu