Skip to main content
search
0

Zastępstwo procesowe – Trójmiasto i okolice

By

Radca prawny wpisana na listę radców prawnych OIRP w Gdańsku nawiąże współpracę w zakresie zastępstwa procesowego, sporządzania pism procesowych, fotokopii akt sądowych, oraz załatwiania spraw urzędowych na terenie Gdańska, Gdyni, Sopotu i okolic (Tczew, Elbląg, Wejherowo, Puck, Kartuzy, Malbork, Kościerzyna).
Jako płatnik podatku od towarów i usług wystawiam stosowne faktury VAT.
Kontakt: r.pr. Dominika Szulik
e-mail: dominika.szulik@interia.eu
telefon kontaktowy: 609 121 708

Oferta pracy dla aplikanta radcowskiego I lub II roku.

By

Firma prawno-windykacyjna, współpracująca z dwiema Kancelariami Radców Prawnych, poszukuje do pracy Aplikanta Radcowskiego rozpoczynającego I lub II rok aplikacji w styczniu 2017roku.
Do obowiązków ww. należeć będzie sporządzanie projektów pism procesowych, umów cywilnych, reprezentacja przed Sądami oraz obsługa klientów firmy.
Od kandydata oczekujemy znajomości pakietu MS Office, obsługi urządzeń biurowych (ksero, faks), dokładności i sumienności w realizacji powierzonych zadań, umiejętności pracy w zespole oraz prawo jazdy kategorii B.
Oferujemy umowę o pracę.
Osoby zainteresowane naszą ofertą prosimy o przesłanie CV i listu motywacyjnego na adres mailowy: agnieszka.zawadzka@eurekafinanse.pl

Wzorcowa dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych

By

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informuję, iż na zlecenie Okręgowej Izby  Radców Prawnych w Szczecinie została przygotowana, przez wyspecjalizowaną kancelarię, dokumentacja zawierająca politykę bezpieczeństwa oraz instrukcję zarządzania systemami informatycznymi funkcjonującymi w kancelariach. Obowiązek wdrożenia tego typu dokumentów w kancelariach wynika z przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych i rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.

Biorąc pod uwagę fakt zapowiadanych i już realizowanych przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych kontroli wykonywania przez kancelarie ww. obowiązków każdy radca prawny prowadzący kancelarię winien wdrożyć taką dokumentację w swojej kancelarii.

Okręgowa Izba Radców Prawnych w Szczecinie nabyła prawa do wzorcowej dokumentacji na zasadzie licencji, która upoważnia do udzielenia sublicencji na rzecz członków naszej Izby. Warunkiem otrzymania wzorcowej dokumentacji jest uzupełnienie i dostarczenie do Izby podpisanej przez danego radcę umowy sublicencji załączonej poniżej.

Umowa sublicencji

W umowie należy wskazać adres poczty elektronicznej na który Izba prześle pliki elektroniczne zawierające dokumentację w dwóch wariantach:

–        dla kancelarii radców prawnych, które zdecydowały się albo zdecydują się na powołanie administratora bezpieczeństwa informacji, albo

–        dla kancelarii radców prawnych, które nie mają w swoich strukturach wyodrębnionego stanowiska administratora bezpieczeństwa informacji.

Zaznaczam, że prawo otrzymania powyższej dokumentacji przysługuje jedynie radcom prawnym zrzeszonym w OIRP Szczecin oraz że nie może być ona wykorzystywana w sposób komercyjny inny niż wdrożenie polityki bezpieczeństwa danych osobowych w kancelarii prowadzonej przez takiego radcy prawnego.

Informuję również, że jeżeli znaczna część osób które otrzymają dokumentację będzie miała problem z jej wypełnieniem to zostanie zorganizowane szkolenie w tym przedmiocie. Dlatego też proszę o możliwie szybkie dostarczenie do Izby umów sublicencyjnych (najlepiej wypełnionych komputerowo), tak aby możliwe było dokonanie oceny konieczności przeprowadzenia takiego szkolenia.

r. pr. Piotr Sydor
Sekretarz OIRP W Szczecinie

 

 

 

Wzorcowa dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych dla radców prawnych

By

Szanowni Państwo,

uprzejmie informuję, iż na zlecenie Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie została przygotowana, przez wyspecjalizowaną kancelarię, dokumentacja zawierająca politykę bezpieczeństwa oraz instrukcję zarządzania systemami informatycznymi funkcjonującymi w kancelariach. Obowiązek wdrożenia tego typu dokumentów w kancelariach wynika z przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych i rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.
Biorąc pod uwagę fakt zapowiadanych i już realizowanych przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych kontroli wykonywania przez kancelarie ww. obowiązków każdy radca prawny prowadzący kancelarię winien wdrożyć taką dokumentację w swojej kancelarii.

Okręgowa Izba Radców Prawnych w Szczecinie nabyła prawa do wzorcowej dokumentacji na zasadzie licencji, która upoważnia do udzielenia sublicencji na rzecz członków naszej Izby. Warunkiem otrzymania wzorcowej dokumentacji jest uzupełnienie i dostarczenie do Izby podpisanej przez danego radcę umowy sublicencji załączonej do niniejszej wiadomości. W umowie należy wskazać adres poczty elektronicznej na który Izba prześle pliki elektroniczne zawierające dokumentację w dwóch wariantach:

 dla kancelarii radców prawnych, które zdecydowały się albo zdecydują się na powołanie administratora bezpieczeństwa informacji, albo
 dla kancelarii radców prawnych, które nie mają w swoich strukturach wyodrębnionego stanowiska administratora bezpieczeństwa informacji.

Zaznaczam, że prawo otrzymania powyższej dokumentacji przysługuje jedynie radcom prawnym zrzeszonym w OIRP Szczecin oraz że nie może być ona wykorzystywana w sposób komercyjny inny niż wdrożenie polityki bezpieczeństwa danych osobowych w kancelarii prowadzonej przez takiego radcy prawnego.

Informuję również, że jeżeli znaczna część osób które otrzymają dokumentację będzie miała problem z jej wypełnieniem to zostanie zorganizowane szkolenie w tym przedmiocie. Dlatego też proszę o możliwie szybkie dostarczenie do Izby umów sublicencyjnych (najlepiej wypełnionych komputerowo), tak aby możliwe było dokonanie oceny konieczności przeprowadzenia takiego szkolenia.

Z poważaniem
r. pr. Piotr Sydor
Sekretarz OIRP W Szczecinie

Umowa sublicencji

Zaproszenie na konferencję „Wiosenny Przegląd Orzecznictwa Podatkowego” w Toruniu

By

Szanowni Państwo,
Ośrodek Studiów Fiskalnych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (w dniach 30-31 marca 2017 r.) organizuje konferencję dotyczącą orzecznictwa w sprawach podatkowych. Przedmiotem obrad będzie orzecznictwo z roku 2016. Jest to konferencja, podczas której analizą wyroków zajmą się zarówno sędziowie NSA, WSA, pracownicy naukowi, jak i pełnomocnicy procesowi.
W załączeniu program oraz zgłoszenie na konferencję.

konferencja 30_31 marca 2017

 

Oferta pracy dla aplikanta radcowskiego 1 lub 2 roku

By

Rafał Malujda Kancelaria Prawno – Patentowa nawiąże współpracę z Aplikantem I lub II roku

Doświadczenie związane z:
– rozporządzaniem prawami autorskimi (szczególnie w kontraktach IT, licencjonowanie typu open-source),
– prawem pomocy państwa lub
– prawem zamówień publicznych lub
– ochroną własności intelektualnej,
będzie dodatkowym atutem (aczkolwiek nie jest to conditio sine qua non).

Konieczna jest możliwość roboczej komunikacji w mowie i piśmie w języku angielskim. Język niemiecki będzie dodatkowym atutem.

Proszę o przesłanie swoich zgłoszeń bezpośrednio na adres r.malujda@malujda.pl wraz informacją na temat doświadczeń w ww. lub innym zakresie.

Oferta pracy dla Radcy Prawnego

By

Rafał Malujda Kancelaria Prawno – Patentowa zatrudni Radcę Prawnego

Doświadczenie związane z:
– rozporządzaniem prawami autorskimi (szczególnie w kontraktach IT, licencjonowanie typu open-source),
– prawem pomocy państwa lub
– prawem zamówień publicznych lub
– ochroną własności intelektualnej,
będzie dodatkowym atutem (aczkolwiek nie jest to conditio sine qua non).

Konieczna jest możliwość roboczej komunikacji w mowie i piśmie w języku angielskim. Język niemiecki będzie dodatkowym atutem.

Proszę o przesłanie swoich zgłoszeń bezpośrednio na adres r.malujda@malujda.pl wraz informacją na temat doświadczeń w ww. lub innym zakresie.

Zmiany ustawy o podatku od towarów i usług

By

W związku z wejściem w życie w dniu 01 stycznia 2017 r. części przepisów ustawy z dnia 01 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw z dnia 1 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 2024) Okręgowa Izba Radców Prawnych w Szczecinie uprzejmie sygnalizuje i przypomina o:

1. dodaniu w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.2)) art. 96 ust. 4b o treści:
„W przypadku zarejestrowania podatnika, którego zgłoszenie rejestracyjne zostało złożone przez pełnomocnika, pełnomocnik odpowiada solidarnie wraz z zarejestrowanym podatnikiem do kwoty 500 000 zł za zaległości podatkowe podatnika powstałe z tytułu czynności wykonanych w ciągu 6 miesięcy od dnia zarejestrowania podatnika jako podatnika VAT czynnego.”
2. dodaniu w ustawie z dnia dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) art. 117c o treści:
„Pełnomocnik, o którym mowa w art. 96 ust. 4b ustawy o podatku od towarów i usług, odpowiada całym swoim majątkiem solidarnie z podatnikiem za zaległości podatkowe podatnika powstałe z tytułu czynności wykonanych w ciągu 6 miesięcy od dnia zarejestrowania podatnika jako podatnika VAT czynnego, na zasadach określonych w przepisach o podatku od towarów i usług. Przepisu art. 107 § 2 nie stosuje się.”

Mając na uwadze treść powyższych przepisów w tym bezpośrednie obciążenie pełnomocników odpowiedzialnością za zaległości podatkowe podatników do kwoty 500.000 zł dodatkowo uczulamy Szanowne Koleżanki i Kolegów na treść dokonanych zmian.

Przewodniczący Komisji ds. Wykonywania Zawodu
Jakub Cieślicki

Close Menu