Skip to main content
search
0

Instrukcja dokonania zgłoszenia do Nieodpłatnej Pomocy Prawnej na 2025 r.

73046
By 24 października 2024

Przypominamy, że w dniu 24 października 2024r. rozpoczyna się przyjmowanie zgłoszeń do PNPP.

Instrukcja dokonania zgłoszenia.

1. Radca Prawny w celu zgłoszenia się do NPP rejestruje się na stronie https://npp.kirp.pl/szczecin.
2. W celu rejestracji radca prawny musi podać dane zawarte w ewidencji radców prawnych, a więc numer wpisu, numer PESEL oraz adres e-mail. Ponadto radca prawny musi zapoznać się i zaakceptować regulamin i politykę prywatności korzystania z Systemu NPP.
3. Po podaniu adresu email – system na adres wyśle kod dostępu, należy sprawdzić email i podać otrzymany kod dostępu. Kod dostępu składa się z 4 cyfr (tylko same cyfry).
4. Po podaniu kodu dostępu zatwierdzamy klawiszem „Dalej” – następuje logowanie do formularza zgłoszeń NPP i Mediatorów.

W obecnym naborze losowane będą wyłącznie punkty NPP.

Następne logowania do systemu polegać będą na podaniu adresu e-mail, na który w następnej kolejności przychodzić będzie kod dostępu.

5. Odpowiednio w celu zgłoszenia do NPP wybieramy właściwy formularz. W formularzu należy zaznaczyć nasz wybór, czy dokonujemy zgłoszenia na wyznaczonego radcę, czy w charakterze zastępcy radcy prawnego. Aby dokonać wyboru w górnej części formularza wystarczy wybrać właściwą opcję, a następnie zaznaczyć punkty do których dokonujemy zgłoszenia.
6. Wybór punktów, do których dokonujemy zgłoszenia – przy każdym punkcie zaznaczamy kwadracik – pole wielokrotnego wyboru chcekbox.
7. Po wybraniu punktów zatwierdzamy w dolnej części formularza checkbox „zapoznałem się z….”. Kolejno zapisujemy nasze zgłoszenie poprzez kliknięcie buttonu „Zapisz zgłoszenie NPP”.
8. W celu zgłoszenia się w charakterze zastępcy wyznaczonego radcy prawnego, klikamy w zakładkę, gdzie analogicznie dokonujemy wyboru punktów, do których zgłaszamy się w charakterze zastępcy. Następnie zatwierdzamy oświadczenie w dolnej części ekranu i zatwierdzamy button „Zapisz zgłoszenie”. Zgłoszenie zostaje wysłane. Po wysłaniu obu zgłoszeń mamy możliwość również pobrania zgłoszenia w pliku pdf.
9. W zakładce mamy możliwość pobrania zgłoszeń i wydrukowania ich- wydrukowane deklaracje należy podpisać i przesłać skan do 30.10.2024 r. do godz. 12.00 na email: pomocprawna@oirp.szczecin.pl – nie przynosimy deklaracji do Biura OIRP

Co ważne – nie ma ograniczenia co do ilości zgłoszeń, jednak można pełnić pomoc NPP tylko w jednym punkcie.

Wszystkie informacje znajdują się na stronie Izby: https://oirp.szczecin.pl/inicjatywy/bezplatna-pomoc-prawna/

Anna Kuźmińska
Koordynator NPP

Close Menu